greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.....................greek-informatics.blogspot.com...Kαθημερινή ενημέρωση.

Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

Μετρήσαμε την Nvidia GeForce GTX 480 στα PC Labs.

Σίριαλ με πολλά επεισόδια είχε καταλήξει η κυκλοφορία της νέας γενιάς καρτών γραφικών της NVIDIA. Η πολύμηνη αναμονή έληξε θεωρητικά στις 26 Μαρτίου, αν και η κατάσταση δεν είναι ρόδινη, αφού η NVIDIA προχώρησε σε paper launch. Ακόμα και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, η διαθεσιμότητα των καρτών της σειράς GTX 480 [και της 470] είναι μηδαμινή, με τις κάρτες που έχουν φτάσει στην ελληνική αγορά να μετριούνται σε δεκάδες. Γιατί, όμως, όλη αυτή η αναμονή και η καθυστέρηση; Με επτά λέξεις: ριζική αλλαγή στην αρχιτεκτονική και σχεδιαστικές δυσκολίες.

Αν και θα μπορούσαμε να κάνουμε εκτεταμένη τεχνική ανάλυση, οι βασικότερες διαφορές συνοψίζονται παρακάτω. H νέα GPU ακολουθεί και αυτή unified αρχιτεκτονική, όμως πλέον οι περισσότερες διεργασίες έχουν έρθει ακόμα πιο κοντά στο επίπεδο του πυρήνα. Ξεχάστε, λοιπόν, τη μέχρι τώρα οργάνωση σε TPC [Texture Processor Clusters] και καλωσορίστε τα GPC [Graphics Processing Clusters]. Βασικό δομικό στοιχείo τους είναι οι γνωστοί σε όλους μας Streaming Multiprocessors, με τον καθένα να περιλαμβάνει 32 CUDA cores και το κάθε GPC να αποτελείται από 4 SM. Επιπλέον, κάθε SM έχει τη δική της PolyMorph Engine [μηχανή η οποία αναλαμβάνει εκτέλεση εντολών γεωμετρίας και tessellation], ενώ κάθε GPC έχει τη δική του Raster Engine. Αποτέλεσμα αυτής της σχεδιαστικής επιλογής είναι ότι η νέα κάρτα παρουσιάζει αυξημένες επιδόσεις σε εφαρμογές που εκμεταλλεύονται το DirectX 11. Εκτός αυτού, η NVIDIA θέλει να προωθήσει τη χρήση των καρτών της για υπολογισμούς general purpose, με τον νέο πυρήνα να είναι ικανός να εκτελέσει εντολές παράλληλα και όχι σειριακά. Για να μπορέσει να υλοποιήσει αυτές τις αλλαγές, η NVIDIA αναγκάστηκε να δημιουργήσει την πιο πολύπλοκη GPU έως σήμερα, ένα τεράστιο chip με 3 δισεκατομμύρια transistors, που αυτόματα συνεπάγεται κατασκευαστικές δυσκολίες και πολύ χαμηλά yields [μικρότερος αριθμός λειτουργικών chips ανά wafer]. Το αποτέλεσμα ήταν η NVIDIA να μεταθέτει συνεχώς το λανσάρισμα των νέων καρτών, ενώ έφτασε να κόψει CUDA cores από το τελικό προϊόν, με τις κάρτες να διαθέτουν 480 αντί για 512 πυρήνες, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί.

Μικρή σημασία έχουν όλα αυτά για τον τελικό χρήστη, ο οποίος ενδιαφέρεται για τρία μόνο πράγματα: το κόστος, την απόδοση και την απόδοση/Watt. Όπως φάνηκε και από τις μετρήσεις μας [για τις οποίες βασιστήκαμε στην GTX 480 της Gigabyte, που ακολουθεί το reference design της NVIDIA], η κάρτα έρχεται σε δύσκολη θέση, καθώς -παρ' ότι πιο ακριβή από την 5870 της AMD- δεν καταφέρνει να προσφέρει την αναμενόμενη διαφορά σε απόδοση. Έτσι, με εξαίρεση το απαιτητικό σε tessellation benchmark της Unigine και το Far Cry 2, στις υπόλοιπες μετρήσεις συναγωνίζονται στήθος με στήθος με την HD 5870, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις χάνει με διαφορά. Ταυτόχρονα, είναι πολύ πιο απαιτητική σε ενέργεια, με το σύστημα της δοκιμής να αγγίζει τα 385 Watt κατανάλωσης και τη θερμοκρασία να χτυπάει κόκκινο στους 93°C, τη στιγμή που το ίδιο σύστημα με μια HD 5870 απαιτεί ούτε 275 Watt και δεν ξεπερνά τους 82°C. Αν, μάλιστα, οραματιζόσασταν κάποια διάταξη 3-SLΙ, τότε μάλλον θα πρέπει να έχετε... βιομηχανική εγκατάσταση ρεύματος στο σπίτι, καθώς μια τέτοια διάταξη θα πλησιάζει επικίνδυνα σε ενεργειακές απαιτήσεις το 1kW.

Και μπορεί οι κάρτες της NVIDIA να έχουν και άλλους άσους στο μανίκι, όπως οι τεχνολογίες PhysX, το 3D Vision και τη NVIDIA CUDA και υποστήριξη HDMI 1.4, αλλά κατά τη γνώμη μας δεν αρκούν όταν ένας χρήστης καλείται να δώσει €500+ για μια κάρτα με μονή GPU. Είναι, λοιπόν, η GTX 480 μια κακή κάρτα γραφικών; Σίγουρα όχι. Δεν είναι, όμως, και η καλύτερη επιλογή, γι' αυτό και δε βρίσκουμε λόγο για να την προτιμήσετε σε σχέση σε μια HD 5870, εκτός και αν είστε NVIDIA fanatic.

GPU: FERMI GF100, ΜΝΗΜΗ [ΤΥΠΟΣ/ΜΕΓΕΘΟΣ]: 1536MB GDDR5, ΑΡΙΘΜΟΣ CUDA CORES: 480, ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ [GPU/SHADERS/ΜΝΗΜΗΣ] [ΜΗz]: 700/1401/3696, ΕΙΣΟΔΟΙ/ΕΞΟΔΟΙ: 2x DUAL LINK DVI, 1x MINI HMDI, ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ: FAN KAI HEATPIPES, WEB: tinyurl.com/y74zclx

Το σύστημα της δοκιμής είναι το εξής:

  • CPU Intel Core i7 940
  • Mobo ASUS P6T Deluxe
  • Μνήμη Apacer 3x 1GBDDR3 1333 με timings στα 8-8-8-24
  • HDD Seagate Barracuda 7200.11.ST3500320AS, χωρητικότητας 500GB
  • Λειτουργικό Windows Vista Business x64
  • PSU 1000Watt

Οι drivers που χρησιμοποιήθηκαν είναι οι 197.41 για τη GeForce και οι 10.3 για τη Radeon

Ακολουθούν τα διαγράμματα επιδόσεων και η σύγκριση με την ATI Radeon HD 5870



ΠΗΓΗ: e-pcmag.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου